„Valtra“ supurtė traktorių rinką |
← |
Albinas Čaplikas
VL žurnalistas
Traktorius „Valtra T4“ šių metų pradžioje Prancūzijoje įvykusioje žemės ūkio technikos parodoje SIMA buvo pripažintas Metų mašina.
Neseniai Kėdainių r. vykusioje parodoje „Agrovizija“ ūkininkų akis traukė UAB „Rovaltra“ ekspozicijoje vienas prieš kitą pastatyti du gražuoliai „Valtros“ traktoriai. Baltai dažytas „Valtra T4“ jau pelnė pasaulinį pripažinimą – metų pradžioje Prancūzijoje įvykusioje žemės ūkio technikos parodoje SIMA jis buvo pripažintas Metų mašina, o kitas, juodasis jo brolis, – galingasis traktorius „Valtra S“.
Daugelis ūkininkų negalėjo atitraukti akių nuo traktoriaus „Valtra T4“, kartu spėliodami, kodėl jis baltas.
„Valtra“ yra kompanija, skatinanti žmones dalyvauti kuriant traktorių, taip pat ir renkantis jo spalvas. Norite balto? Bus baltas. Norite sidabro spalvos traktoriaus? Bus sidabrinis“, – aiškino UAB „Rovaltra“ generalinis direktorius Romualdas Trainaitis.
„Rovaltros“ vadovas, žinoma, kalbėjo ne tik apie galimybę pasirinkti spalvą. Ši bendrovė žemdirbiui siūlo daug didesnį pasirinkimą – sėsk su vadybininku prie stalo, atsiversk traktoriaus komplektavimo katalogą ir rinkis, ko tau reikia ir be ko negali išsiversti arba ką galėsi užsakyti vėliau.
„Mes ūkininkui patariame, paaiškiname, bet renkasi jis pats. Mūsų vadybininkas ūkininkui niekada nepasakys, kad štai yra tokio modelio traktorius ir nieko negalima pakeisti – galite tik jį pirkti arba nepirkti. Mes ūkininkui pasiūlome gal net didžiausią rinkoje pasirinkimą“, – sakė R.Trainaitis.
Labiau techniką išmanantis žmogus pastebi, kad visiškai vienodų „Valtros“ traktorių nebūna. Kiekvienas vis kitoks, skirtingas, kaip skirtingi yra ir pirkėjai. Ir patikėkite – tokia paslauga įmonei yra tarsi papildomas galvos skausmas. Bet nesigailima.
„Net kai kurios detalės pažymimos pasirinktine spalva, todėl pildant užsakovo pageidavimus gamykloje užtrunkama daugiau laiko. Tačiau toks dėmesys užsakovui ir yra Suomijos kompanijos stiprybė, nes parodo gamintojo požiūrį į ūkininkus“, – tikina R.Trainaitis.
Kita vertus, traktorius „Valtra T4“ yra iš esmės naujas traktorius. Tiesiog neatpažįstamai naujas. Ne veltui jis šių metų pradžioje Prancūzijoje įvykusioje žemės ūkio technikos parodoje SIMA buvo pripažintas Metų mašina. Tokiais apdovanojimais nesimėtoma. Be kita ko, gamintojai šįmet išbandė, kokį maksimalų greitį gali pasiekti „Valtra T4“. Nepatikėsite! Kai gamintojai nuėmė vadinamuosius greičio ribotuvus, šis gražuolis įsibėgėjo net iki 130 km/val., nors standartinis (ir atbuline eiga) numatytas greitis – 50 km/val. Tokiu greičiu, žinoma, ūkininkai nevažinės ir nereikia, tačiau šis bandymas parodė, kokius rezervus slepia „Valtra T4“.
Neatsitiktinai būtent šios serijos traktoriams gamintojai taiko užsakymo kvotas. Paklausa – milžiniška, nespėjama tiek daug pagaminti. Šįmet numatyta pagaminti 1 500 šios serijos traktorių, iš jų Lietuvai atiteks septyni. Trys traktoriai jau žvilga ūkiuose, o iki metų pabaigos atriedės dar keturi.
Taigi kuo šios serijos traktoriai, beje, gaminami tik Suomijoje, tokie ypatingi? „Rovaltros“ vadybininkas Donatas Skiotys trumpam net susimąsto, nuo ko pradėti: „Šios serijos traktorius „Valtra“ apskritai yra ypatingas. Pagal dizainą, transmisiją, degalų ekonomiją, našumą. Štai pažiūrėkite į kabiną – vien stiklas užima 6,2 kv.m, yra trys valytuvai. Taigi matomumas – idealus.“
Priminsime, kad „Valtra T4“ serijos traktorių galia – nuo 155 iki 250 AG. Iš viso yra net 12 modelių.
„Pasakysiu paradoksalų teiginį – kuo daugiau šiuo traktoriumi važinėsite, tuo daugiau sutaupysite. Dėl naujų „Valtra“ degalų taupymo technologijų, tokių, kaip ECO režimas ir nominalios galios valdymas, „Valtra T4“ serijos traktoriai yra ekonomiškiausi 6 cilindrų traktoriai rinkoje“, – pabrėžė R.Trainaitis.
Pavyzdžiui, naudodami „Valtra“ T174 „EcoPower“ traktoriaus modelį, galite pasirinkti iš dviejų variklio nustatymų ir sumažinti degalų sąnaudas vienu jungiklio spustelėjimu. Variklio sukimo momentas padidėja, o alkūninio veleno sukimosi greitis sumažėja 20 proc. Taip ne tik mažiau dyla variklis, bet ir sunaudojama iki 10 proc. mažiau degalų. Tai – tik maža dalelė šios serijos privalumų.
Šalia baltojo gražuolio parodoje įspūdį didino ir Prancūzijoje gaminami galingieji „Valtra S“ serijos traktoriai – jų galingumas siekia nuo 270 iki 400 AG.
„Valtra S“ serijos traktoriai sukurti taip, kad galėtų dirbti 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, todėl oro kondicionierius čia montuojamas kaip standartinė įranga. Kiekvienas traktorininkas apsidžiaugs sužinojęs, kad standartinėje įrangoje yra ir vėdinama vairuotojo sėdynė. Apskritai dirbti su „Valtra S“ serijos traktoriais patogu bet kuriuo metų laiku“, – sakė R.Trainaitis.
„Valtros“ patentuota Twin Trac atbulinės eigos vairavimo sistema padeda dirbti daug efektyviau, ypač prikabinus žoliapjoves ar kitus sunkius padargus. Šios serijos traktoriai pagaminti taip, kad darbas būtų efektyvus abiem kryptimis. Gamintojų tyrimai parodė, kad dėl puikaus matomumo dirbti atbuline eiga yra net efektyviau.
„Visi „Valtra S“ serijos traktorių varikliai gaminami Suomijoje, AGCO POWER gamykloje, kuri vadinama variklių pramonės pasauline lydere. Varikliai, žinoma, atitinka „Tier 4“ , t.y. ketvirto lygio emisijos standartus“, – sakė R.Trainaitis.
Galime pridurti, kad šie varikliai naujos „Valtra S“ serijos traktorių degalų sąnaudas sumažina net 5 proc. Remiantis „Profi“ žurnalo duomenimis, degalų sąnaudos yra tik 258 g/kWh – net 13 proc. mažesnės už kitų traktorių vidurkį.
↑ | ← |