0
Jūsų krepšelis tuščias.
Krepšelis atnaujintas
Nėra galimybes įsigyti nurodyto produkto kiekio.

Pasiteirauti dėl didesnio kiekio

Paieška

0

„Valtros“ ambasadorius iš Puodžių kaimo

 
Publikuota: 2017-01-31


Apie tai, kokios nuotaikos vyrauja viename ar kitame Lietuvos ūkyje, galima spręsti iš investicijų. Netoli Varėnos, Puodžių kaime, įsikūrusios žemės ūkio bendrovės „Tėviškė“ kieme puikuojasi naujas pirkinys – naujutėlaitė po Trijų Karalių į kiemą įriedėjusi suomiška „Valtra“.

 

Tradicinio „krikštynų“ ritualo akimirka. Naujutėlaitė „Valtra“ simboliškai apšlakstoma šampano purslais.


Tiksliau skaičiuos laiką

„Pakrikštyti“ naujo pirkinio į bendrovę atvyko UAB „Rovaltra“ vadybininkas Donatas Motiejūnas. Laikydamasis tradicijos jis apdovanojo traktorininkus firminiais darbo drabužiais, o bendrovės direktoriui Vytautui Ramanauskui įteikė suomių užsakymu Šveicarijoje pagamintą laikrodį. „Na, dabar tai jau tiksliai žinosiu, kiek valandų. Būtų idealu, jei, žvelgiant į ciferblatą, laikas imtų eiti lėčiau. Dabar nespėji nė apsižvalgyti, o dienos jau nebėra“, – juokavo bendrovės direktorius. Naujasis traktorius buvo „pašventintas“ šampano purslais. Nepaisant šalto oro, šampano čiurkšlė buvo ne ką prastesnė nei garsiosiose „Formulės“ varžybose. Pasak D.Motiejūno, tai galima laikyti sėkmės ženklu. Jis neabejojo, kad naujoji „Valtra“ pateisins ūkininkų lūkesčius.


Broniaus nuopelnas

Žemės ūkio bendrovės valdybos pirmininkas V. Ramanauskas sakė, kad neketina pasiduoti, todėl ir atnaujina žemės ūkio technikos parką. Greitai teks suremti pečius ir kibti į sėją. Tada pravers visa turima technika. „Turime tris „Valtros“ traktorius. Naujai įsigytasis – pats galingiausias. Už tai, kad bendrovės technikos parke atsirado dar viena „Valtra“, galime padėkoti mūsų traktorininkui Broniui Glėbui. Jį vadinu „Valtros“ ambasadoriumi. Ne veltui „Rovaltros“ direktorius Romualdas Trainaitis traktorininkus labai gerbia ir vadina juos labai svarbia tarpine, esančia tarp vairo ir traktoriaus. Ir aš jam pritariu. Juk nuo to, koks žmogus sės prie traktoriaus vairo, priklauso, kaip tarnaus technika“, – sakė V. Ramanauskas.


Kantrūs arkliukai

Paklaustas, kuo skiriasi naujoji „Valtra“ nuo kitų, beveik dvidešimt metų bendrovėje traktorininku dirbantis B. Glėbas pabrėžė, kad svarbiausia – variklio galia. „Puikiai dirba ir anksčiau pirktos „Valtros“, tačiau laikas eina, būtina atsinaujinti“, – sakė pašnekovas. Jam pritarė ir traktorininkas Vytautas Vyšniauskas. Pasak direktoriaus, jis dar tik pamažu pratinasi prie „Valtros“, nes kol kas dirba su kita technika. Jei kiltų kokių nors neaiškumų ir klausimų, Vytautas visada gali kreiptis į Bronių, kuris, anot V.Ramanausko, rūpinasi visomis žemės ūkio bendrovėje esančiomis „Valtromis“.

Žvelgiant į bendrovės kieme išrikiuotas „Valtras“ taip ir piršosi galvon mintis, kad traktorininkui Broniui jos – tarsi patikimi bičiuliai. „Senolis, vidurinėlis ir jaunėlis – taip aš vadinu juos“, – nusišypsojo vyras. Pasak jo, jei traktorius „Valtra“ prižiūri, laiku pakeiti tepalus, kai kurias detales, dirbdamas su jais vargo nematai. „Valtros“ traktoriai – labai kantrūs arkliukai. Palyginti su kitais traktoriais, jie retai genda“, pabrėžė traktorininkas. „Senoliui jau penkiolika metų. Pirkdami jį taupėme, dar nežinojome jo ir savo galimybių. Pasirinkome pliką, basą, be kompresoriaus, – prisiminė V. Ramanauskas. – Dabar, kai įsitikinome, ko verta Suomijoje gaminta technika, netaupome, bet ir neišlaidaujame. Komplektacijai skiriame nemažai laiko, bet pasirenkame tai, ko reikia. Kaip sakoma, pagal Jurgį ir kepurė.“


„Rovaltros“ vadybininkas D.Motiejūnas bendrovės vadovui V.Ramanauskui įteikė šveicarišką laikrodį.


Tiks derliui išvežti

Pasak bendrovės vadovo, naujosios „Valtros“ pasirinkimą lėmė geras kainos ir kokybės santykis. „Turime didelio darbo pločio žemės dirbimo agregatus, tad reikėjo įsigyti ir jiems tinkančią techniką. Jei traktoriaus variklis silpnas, tenka iki maksimumo didinti variklio sūkius, o tai negerai, trumpina traktoriaus amžių. Taigi, sudėtingesni agregatai reikalauja ir galingesnio traktoriaus“, – sakė V. Ramanauskas.
Jis pabrėžė, kad labai svarbus dalykas – traktorininkų darbo sąlygos. „Valtros“ puiki priekinio tilto amortizacija, yra kondicionierius, tad su ja dirbančiam žmogui nebaisus vasaros karštis ar žiemos šaltis. „Su naująja „Valtra“ dirbsime ne tik žemės darbus. Ji puikiai tiks produkcijai vežti. Seniai pastebėjome, kad į autotransportą neverta investuoti, nes jis neišgali dirbti visus metus“, – sakė pašnekovas. Pasak V.Ramanausko, daug geresnis sprendimas – ūkyje užaugintai produkcijai vežti pasitelkti turimus traktorius ir naująją „Valtrą“.

„Kai traktorius toks galingas, kaip naujoji „Valtra“, galime prie jo prikabinti dvi priekabas su 24 tonomis grūdų. Su tokiu kroviniu „Valtra“ gali važiuoti 50 km per valandą greičiu. Grūdus vežame į Alytų, Vievį, Varėną, tad traktoriui įveikti ne didesnį nei 100 km atstumą – ne problema“, – tikino V. Ramanauskas.


Ketvirtasis „Valtra“ traktorius skirtas bendrovės karvių fermai aptarnauti.


Ir sniegui valyti

Naujoji „Valtra“ atitinka šiuolaikinius gamtosaugos reikalavimus. Degalų bakas turi du dangčius. Mėlynas liudija, kad eksploatuojant traktorių naudojamas specialus priedas, padedantis mažinti išmetamųjų dujų kenksmingumą aplinkai. „Mums labai svarbu, kad šis traktorius turi priekinę pakabą. Vadinasi, bus galima pritvirtinti peilį ir, kai reikės, valyti sniegą. Anksčiau tam naudojome seną nepaslankų traktorių, kuris surydavo daug degalų, o juk tenka valyti ne tik vieškelius, bet ir keliukus, vedančius į vienkiemius. Kas kitas pasirūpins vietos gyventojais, kurių ne vienas dar yra ir žemės ūkio bendrovės pajininkas“, – sakė bendrovės vadovas.


Per daugiau nei dešimt metų traktorininkas B. Glėbas įsitikino „Valtros“ patikimumu.


Galingas ir patogus

Jis atkreipė dėmesį į platesnes naujojo traktoriaus padangas, kurios garantuoja geresnį sukibimą su dirva, mažesnį jos suslėgimą ir praslydimą. „UAB „Rovaltra“ vadybininkas D.Motiejūnas sakė, kad T serijos 197 AG „Valtra“ traktorius – galingiausias ir moderniausias iš visų keturių šiuo metu bendrovėje esančių „Valtra“ traktorių. „Naujasis traktorius gali važiuoti net 50 km/ val. greičiu tiek į priekį, tiek ir atbulas (turi atbulinę vairavimo sistemą Twintrack). Taip pat naujasis pirkinys pasižymi ir puikiomis komforto savybėmis: sumontuota kabinos amortizacija, patogi vairuotojo sėdynė, lengvai perprantamas ir darbus lengvinantis valdymo porankis. Daugiau kaip 6 kv. m kabinos ploto – įstiklinta, taigi vairuotojui matomumo sąlygos kuo puikiausios. Dirbant tokia šiuolaikine technika darbus galima įveikti daug sparčiau“, – pabrėžė D. Motiejūnas. Su juo mielai sutiko traktoriaus kabinoje „Valstiečių laikraščio“ fotografui pozuojantis B. Glėbas.


Autoriaus nuotraukos

 
smart foreash
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti prisijungusius vartotojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
Sutinku Išvalyti slapukus ir išeiti